ACTIVITATS SEGONA SETMANA
TASQUES
ESCOLARS:
RUTINES
Les rutines escolars, podem continuar fent-les igual que la primera setmana, afegint cançons de l'estació de la primavera que ja ha començat, podeu escoltar les que més vos agraden:
Cançó de la primavera:
Primavera
Rock:
SEGONA SETMANA
En aquesta segona setmana, us proposem treballar a partir del conte de
l'eruga goluda, podem veure el conte en Internet, o llegir-lo, si ho tenen a
casa.
(Català)
(Castellano)
(Inglés)
Després d'escoltar el conte, com sempre, els demanarem que ens expliquen el
que han entés, ajudant-los nosaltres a comprendre algun aspecte important.
Per a ajudar-nos en la realització de les activitats podem anar a aquesta
pàgina:
Entrant en aquesta adreça podeu
trobar les fruites i els personatges del conte, les podem acolorir i
retallar-les , per a realitzar amb elles diferents activitats.
- Repàs dels dies de la setmana. Es
pot treballar en el calendari els conceptes hui, ahir i demà.
- Activitats matemàtiques: a
partir del conte podem jugar a contar la quantitat d'aliments que va menjar
l'eruga cada dia, podem dibuixar aliments o imprimir-los de l'enllaç anterior,
retallar-los i jugar a:
* Agrupar-los, comptatge, fer sumes,
fer sèries (poma-pera-taronja-poma-pera-taronja…).
* Col·locar les 4 o 5 fruites que tanquen
els ulls i desapareix una. com era?.
* Que resolguen problemes del tipus:
tenim quatre taronges, es menja dues l'eruga. Quantes queden? Això a nivell
manipulatiu i amb suport visual.
* Una vegada col·locades les fruites
que diguen *cúal és la primera, l'última, *cúal està a un costat i a un altre
d'una fruita que li diguem…
- Activitats d'escriptura:
* Escriure en una fulla el dia de la
setmana i la fruita que va menjar aqueix dia, per exemple: DILLUNS 1 POMA.
* Formar la paraula eruga i
papallona, amb lletres d'imant, plàstic, paper. A continuació escriure-les en
un foli.
* Comptar les lletres de les dues
paraules, com és mes llarga, mes curta…
* Formar oralment i també escriure
amb diferents tipus de lletres altres paraules o noms de companys que tinguen
cadascuna d'aqueixes paraules´.
- Activitats de plàstica: poden representar el cuc amb
diferents tècniques, fer *gusanitos de plastilina com un xurro llarg o boletes
pegades, fer el cuc amb pintura… us deixem algunes idees:
Si aquestes idees no vos ajuden, en
Internet podeu trobar moltes més idees.
- Altres activitats: amb els ulls
tancats provar fruites i que endevinar de quina fruita es tracta, si es pot fer
alguna recepta amb aquestes fruites o algun suc, amb pintura o aquarel·la
formar el color taronja a partir de groc i roig i el lila a partir del blau i
roig. Com si de màgia es tractara.
ACTIVITATS
LÚDIQUES
A les vesprades recomanem fer activitats més lúdiques o
que impliquen moviment perquè gasten energia, algunes idees són:
- Fer mandales.
-
Manualitats amb rotllos de paper.
- Titelles amb calcetins.
- Activitats de psicomotricitat fina:
Idees: Apegar paperets de colors en un full lliurement o
seguint un traç determinat (dibuixant prèviament lletres, números, formes...),
enfilar macarrons en un tros de llana per a fer collars, pintar amb tempera
utilitzant els bastonets de les orelles, els dits seguint una línia prèviament
marcada.
- Jugar amb plastilina.
- Pintar amb tempera o aquarel·la.
- Jocs de taula: puzles, jocs de cartes, oca, parxís, dòminos, memoris...
- Activitats de matemàtiques:
- Pintar amb tempera o aquarel·la.
- Jocs de taula: puzles, jocs de cartes, oca, parxís, dòminos, memoris...
- Activitats de matemàtiques:
http://www.edu365.cat/infantil/mates/index.html
Idees: repassar els traços dels números treballats, fer
la seua reproducció amb plastilina, realitzar activitats de comptar utilitzant
materials que ho permeten ( cigrons, taps....)
- Jocs de moviment:
Ioga per als menuts:
- Jocs de moviment:
Ioga per als menuts:
Vídeos
de Youtube del canal YOGIC, com per exemple:
Vídeos de Youtube del canal Smile and Learn – Español, com per exemple:
* Un,
dos, tres, pica paret.
* Jugar amb globus.
* Joc d’imitar animals.
* Joc de les cadires.
* Ballar cançons de
Cantajuego o el Pot petit.
* Jugar amb globus.
* Joc d’imitar animals.
* Joc de les cadires.
* Ballar cançons de
Cantajuego o el Pot petit.
- Activitats
d’estimulació del llenguatge
* Pràxies
* Onomatopeies
* Rimes amb moviment
Una
abraçada molt forta i afectuosa per a tots.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACTIVIDADES SEGUNDA SEMANA
TAREAS
ESCOLARES:
RUTINAS
Las rutinas
escolares podemos continuar haciéndolas igual que la primera semana, añadiendo
canciones de la estación de la primavera que ya ha comenzado, podeis escuchar
las que más os gusten:
Canción de la
primavera:
Primavera
Rock:
En esta
segunda semana, os proponemos trabajar a partir del cuento de La oruga glotona,
podemos ver el cuento en Internet, o leerlo, si lo tienen en casa.
(Català)
(Castellano)
(Inglés)
Después de escuchar el
cuento, como siempre, les pediremos que nos expliquen lo que han entendido,
ayudándoles nosotros a comprender algún aspecto importante.
Entrando en
esta dirección podemos encontrar las frutas y los personajes del cuento, las
podemos colorear y recortarlas , para realizar con ellas diferentes
actividades.
-Repaso de los días de la
semana. Se puede trabajar en el calendario los conceptos hoy, ayer y mañana.
-
Actividades matemáticas: a partir del cuento podemos jugar a
contar la cantidad de alimentos que comió la oruga cada día, podemos dibujar
esos alimentos o imprimirlos del enlace anterior, recortarlos y jugar a:
·
Agruparlos, conteo, hacer sumas, hacer series
(manzana-pera-naranja-manzana-pera-naranja…).
·
Que resuelvan problemas del tipo: tenemos cuatro naranjas, se come
dos la oruga. ¿Cuántas quedan? Esto a nivel manipulativo y con apoyo visual.
·
Una vez colocadas las frutas que digan cúal es la primera, la
última, cúal está a un lado y a otro de una fruta que le digamos…
- Actividades de escritura:
· Escribir en una hoja el
día de la semana y la fruta que comió ese día, por ejemplo: LUNES 1 MANZANA.
· Formar la palabra oruga y
mariposa, con letras de imán, plástico, papel. A continuación escribirlas en un
folio.
· Contar las letras de las
dos palabras, cual es mas larga, mas corta…
· Formar oralmente y también
escribir con diferentes tipos de letras otras palabras o nombres de compañeros
que tengan cada una de esas palabras´.
- Actividades de plástica: pueden representar el
gusano con diferentes técnicas, hacer gusanitos de plastilina como un churro
largo o bolitas pegadas, hacer el gusano con pintura… os dejamos algunas ideas:
Si estas ideas
no os ayudan, en Internet podéis encontrar muchas más ideas.
- Otras actividades: con
los ojos cerrados probar frutas y que adivinen de que fruta se trata, si se
puede hacer alguna receta con estas frutas o algún zumo, con pintura o acuarela
formar el color naranja a partir de amarillo y rojo y el lila a partir del azul
y rojo. Como si de magia se tratara.
ACTIVIDADES
LÚDICAS
Por las tardes
recomendamos hacer actividades más lúdicas o que impliquen movimiento para que
gastan energía, algunas ideas son:
- Hacer mandalas.
- Manualidades con rollos de
papel.
- Títeres con calcetines.
- Actividades
de psicomotricidad fina:
Ideas: Pegar
papelitos de colores en una hoja libremente o siguiendo un trazo determinado
(dibujando
previamente letras, números, formas...),insertar macarrones en un trozo de lana
para hacer collares, pintar con tempera utilizando los palillos de las orejas,
los dedos siguiendo una línea previamente marcada.
- Jugar con
plastilina.
- Pintar con
tempera o acuarela.
- Juegos de
mesa: puzzles, juegos de cartas, ganso, *parchís, dominó, memoris...
- Actividades
de matemáticas:
http://www.edu365.cat/infantil/mates/index.html
Ideas: repasar
los trazos de los números trabajados, hacer su reproducción con plastilina,
realizar actividades de contar utilizando materiales que lo permiten (
garbanzos, tapones....)
- Juegos de
movimiento:
Yoga para los
pequeños:
Vídeos de Youtube del canal YOGIC,
como por ejemplo:
Vídeos de Youtube del canal Smile and Learn – Español, como por ejemplo:
* Juego de las
sillas.
* Uno, dos, tres,
pica pared.
* Jugar con
globos.
* Juego de
imitar animales.
* Bailar
canciones de Cantajuego o el Pot petit.
- Actividades
de estimulación del lenguaje
* Praxias
* Onomatopeyas
* Rimas con
movimiento
Un abrazo muy
fuerte y cariñoso para todos.
ÁNIMO. NOS QUEDAMOS EN CASA. JUNTOS SOMOS UNO.
No hay comentarios:
Publicar un comentario