domingo, 29 de marzo de 2020

4 ANYS del 20 de març al 3 d'abril / 4 AÑOS del 30 de marzo al 3 de abril


ACTIVITATS SEGONA SETMANA
            TASQUES ESCOLARS:
            RUTINES

           
Les rutines escolars, podem continuar fent-les igual que la primera setmana, afegint cançons de l'estació de la primavera que ja ha començat, podeu escoltar les que més vos agraden:

           
Cançó de la primavera: 

Primavera Rock:  

SEGONA SETMANA


            En aquesta segona setmana, us proposem treballar a partir del conte de l'eruga goluda, podem veure el conte en Internet, o llegir-lo, si ho tenen a casa.



(Català)

 (Castellano)

(Inglés)

Després d'escoltar el conte, com sempre, els demanarem que ens expliquen el que han entés, ajudant-los nosaltres a comprendre algun aspecte important.


Per a ajudar-nos en la realització de les activitats podem anar a aquesta pàgina:


Entrant en aquesta adreça podeu trobar les fruites i els personatges del conte, les podem acolorir i retallar-les , per a realitzar amb elles diferents activitats.

- Repàs dels dies de la setmana. Es pot treballar en el calendari els conceptes hui, ahir i demà.

- Activitats matemàtiques: a partir del conte podem jugar a contar la quantitat d'aliments que va menjar l'eruga cada dia, podem dibuixar aliments o imprimir-los de l'enllaç anterior, retallar-los i jugar a:

* Agrupar-los, comptatge, fer sumes, fer sèries (poma-pera-taronja-poma-pera-taronja…).

* Col·locar les 4 o 5 fruites que tanquen els ulls i desapareix una. com era?.

* Que resolguen problemes del tipus: tenim quatre taronges, es menja dues l'eruga. Quantes queden? Això a nivell manipulatiu i amb suport visual.

* Una vegada col·locades les fruites que diguen *cúal és la primera, l'última, *cúal està a un costat i a un altre d'una fruita que li diguem…

- Activitats d'escriptura:

* Escriure en una fulla el dia de la setmana i la fruita que va menjar aqueix dia, per exemple: DILLUNS 1 POMA.

* Formar la paraula eruga i papallona, amb lletres d'imant, plàstic, paper. A continuació escriure-les en un foli.

* Comptar les lletres de les dues paraules, com és mes llarga, mes curta…

* Formar oralment i també escriure amb diferents tipus de lletres altres paraules o noms de companys que tinguen cadascuna d'aqueixes paraules´.

- Activitats de plàstica: poden representar el cuc amb diferents tècniques, fer *gusanitos de plastilina com un xurro llarg o boletes pegades, fer el cuc amb pintura… us deixem algunes idees:
ERUGA AMB OUERA
ERUGA AMB ROTLLOS DE PAPER
ERUGA AMB PETJADA DELS DITETS

Si aquestes idees no vos ajuden, en Internet podeu trobar moltes més idees.

- Altres activitats: amb els ulls tancats provar fruites i que endevinar de quina fruita es tracta, si es pot fer alguna recepta amb aquestes fruites o algun suc, amb pintura o aquarel·la formar el color taronja a partir de groc i roig i el lila a partir del blau i roig. Com si de màgia es tractara.

ACTIVITATS LÚDIQUES

A les vesprades recomanem fer activitats més lúdiques o que impliquen moviment perquè gasten energia, algunes idees són:
- Fer mandales.
-        Manualitats amb rotllos de paper.
- Titelles amb calcetins.
- Activitats de psicomotricitat fina:
            
Idees: Apegar paperets de colors en un full lliurement o seguint un traç determinat (dibuixant prèviament lletres, números, formes...), enfilar macarrons en un tros de llana per a fer collars, pintar amb tempera utilitzant els bastonets de les orelles, els dits seguint una línia prèviament marcada.
- Jugar amb plastilina.
- Pintar amb tempera o aquarel·la.
- Jocs de taula: puzles, jocs de cartes, oca, parxís, dòminos, memoris...
- Activitats de matemàtiques:
http://www.edu365.cat/infantil/mates/index.html
Idees: repassar els traços dels números treballats, fer la seua reproducció amb plastilina, realitzar activitats de comptar utilitzant materials que ho permeten ( cigrons, taps....)
  - Jocs de moviment:
Ioga per als menuts:
Vídeos de Youtube del canal YOGIC, com per exemple:

Vídeos de Youtube del canal Smile and Learn – Español, com per exemple:


* Un, dos, tres, pica paret.
* Jugar amb globus.
* Joc d’imitar animals.
* Joc de les cadires.
* Ballar cançons de 

Cantajuego o el Pot petit.

- Activitats d’estimulació del llenguatge
* Pràxies

* Onomatopeies

* Rimes amb moviment


Una abraçada molt forta i afectuosa per a tots.


ÀNIM. ENS QUEDEM A CASA. JUNTS SOM UN.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACTIVIDADES SEGUNDA SEMANA
TAREAS ESCOLARES:
RUTINAS
Las rutinas escolares podemos continuar haciéndolas igual que la primera semana, añadiendo canciones de la estación de la primavera que ya ha comenzado, podeis escuchar las que más os gusten:
Canción de la primavera: 

Primavera Rock:  

En esta segunda semana, os proponemos trabajar a partir del cuento de La oruga glotona, podemos ver el cuento en Internet, o leerlo, si lo tienen en casa.
(Català)

(Castellano)

(Inglés)

Después de escuchar el cuento, como siempre, les pediremos que nos expliquen lo que han entendido, ayudándoles nosotros a comprender algún aspecto importante.
Para ayudarnos en la realización de las actividades podemos ir a esta página:

Entrando en esta dirección podemos encontrar las frutas y los personajes del cuento, las podemos colorear y recortarlas , para realizar con ellas diferentes actividades.
-Repaso de los días de la semana. Se puede trabajar en el calendario los conceptos hoy, ayer y mañana.
-        Actividades matemáticas: a partir del cuento podemos jugar a contar la cantidad de alimentos que comió la oruga cada día, podemos dibujar esos alimentos o imprimirlos del enlace anterior, recortarlos y jugar a:
·         Agruparlos, conteo, hacer sumas, hacer series (manzana-pera-naranja-manzana-pera-naranja…).
·         Colocar las 4 ó 5 frutas que cierren los ojos y desaparece una. ¿cual era?.
·         Que resuelvan problemas del tipo: tenemos cuatro naranjas, se come dos la oruga. ¿Cuántas quedan? Esto a nivel manipulativo y con apoyo visual.
·         Una vez colocadas las frutas que digan cúal es la primera, la última, cúal está a un lado y a otro de una fruta que le digamos…

- Actividades de escritura:
·  Escribir en una hoja el día de la semana y la fruta que comió ese día, por ejemplo: LUNES 1 MANZANA.
·  Formar la palabra oruga y mariposa, con letras de imán, plástico, papel. A continuación escribirlas en un folio.
·  Contar las letras de las dos palabras, cual es mas larga, mas corta…
·  Formar oralmente y también escribir con diferentes tipos de letras otras palabras o nombres de compañeros que tengan cada una de esas palabras´.
- Actividades de plástica: pueden representar el gusano con diferentes técnicas, hacer gusanitos de plastilina como un churro largo o bolitas pegadas, hacer el gusano con pintura… os dejamos algunas ideas:
ORUGA CON UNA HUEVERA

ORUGA CON ROLLOS DE PAPEL

ORUGA CON LA HUELLA DE LOS DEDITOS

Si estas ideas no os ayudan, en Internet podéis encontrar muchas más ideas.
- Otras actividades: con los ojos cerrados probar frutas y que adivinen de que fruta se trata, si se puede hacer alguna receta con estas frutas o algún zumo, con pintura o acuarela formar el color naranja a partir de amarillo y rojo y el lila a partir del azul y rojo. Como si de magia se tratara.
ACTIVIDADES LÚDICAS
Por las tardes recomendamos hacer actividades más lúdicas o que impliquen movimiento para que gastan energía, algunas ideas son:
- Hacer mandalas.
- Manualidades con rollos de papel.
- Títeres con calcetines.
- Actividades de psicomotricidad fina:
            
Ideas: Pegar papelitos de colores en una hoja libremente o siguiendo un trazo determinado
(dibujando previamente letras, números, formas...),insertar macarrones en un trozo de lana para hacer collares, pintar con tempera utilizando los palillos de las orejas, los dedos siguiendo una línea previamente marcada.
- Jugar con plastilina.
- Pintar con tempera o acuarela.
- Juegos de mesa: puzzles, juegos de cartas, ganso, *parchís, dominó, memoris...
- Actividades de matemáticas:
http://www.edu365.cat/infantil/mates/index.html
Ideas: repasar los trazos de los números trabajados, hacer su reproducción con plastilina, realizar actividades de contar utilizando materiales que lo permiten ( garbanzos, tapones....)
- Juegos de movimiento:
Yoga para los pequeños:
            Vídeos de Youtube del canal YOGIC, como por ejemplo:

Vídeos de Youtube del canal Smile and Learn – Español, como por ejemplo:

* Juego de las sillas.
* Uno, dos, tres, pica pared.
* Jugar con globos.
* Juego de imitar animales.
* Bailar canciones de Cantajuego o el Pot petit.

- Actividades de estimulación del lenguaje
* Praxias

* Onomatopeyas

* Rimas con movimiento

Un abrazo muy fuerte y cariñoso para todos.
ÁNIMO. NOS QUEDAMOS EN CASA. JUNTOS SOMOS UNO.







No hay comentarios:

Publicar un comentario