TUTORES : BEATRIZ
MESEGUER I MERCHE AYALA
Benvolgudes famílies:
Com ja sabeu, la setmana festiva s'ha acabat, però a causa
del moment especial que estem travessant
tardarem a veure'ns. És per això que ens posem en contacte amb vosaltres per a
oferir-vos una sèrie d'orientacions,recomanacions,enllaços d'interés,així com
activitats per a realitzar a casa amb els xiquets/es.
Cada dilluns,amb caràcter setmanal, us oferirem noves
activitats que vosaltres podeu adaptar segons les vostres necessitats i
circumstàncies familiars.
Vos facilitem links a videos que els xiquets/es ja coneixen
i altres de nous. Esperem que els agraden.
Potser ara, disposem d'aqueix temps que normalment no tenim.
I és una bona oportunitat per a escoltar
als vostres fills/es ,jugar amb ells,compartir,i afavorir la seua autonomia i
creixement personal.
Esperem de cor que gaudiu de totes les activitats en
família.
Les activitats están pensades per realizar-les al llarg de
la propera semana. Deixem al vostre criteri el moment o horari per a realizar-les
a casa,segons vos convinga.
En primer lloc,us recomanem que confeccioneu amb el vostre
fill/a un horari en el qual es dividisca el dia en diferents moments (
desdejuni i higiene i vestit, tasques de casa,tasques del col·legi,esmorzar,
joc,menjar, etc). El vostre horari generarà seguretat en ells i reduirà els
conflictes. Comprendran que hi ha un temps per a tot.
Podeu començar el día buscant al calendari qué dia del mes
és, dia de la setmana, temps que fa.
Cançó dies de la setmana
Cançó la masereta :
Cançó del temps :
Contents :
PROGRAMACIÓ
D´ACTIVITATS PER A LA SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ
HÀBITS D'HIGIENE I AUTONOMIA PERSONAL:
• Llavar-se les
mans molt bé.
Per a rentar-se les dents :
• Vestir-se i
desvestir-se sols.
• Cordar i
descordar botons.
• Pujar i baixar
cremalleres.
• Usar els coberts
correctament. Obrir envasos,netejar-se amb el tovalló.
• Sonar-se els
mocs. Netejar-se amb una tovalloleta mans,cara,etc.
• Col·laborar en
tasques domèstiques (agranar,parar taula,recollir els joguets i la roba,etc)
Vídeo de les parts del cos :
JOC
• Disposar de
moments de joc simbòlic ( jugar a la cuineta,a metges, a mestres/as,amb els
animals, amb vehicles,etc )
• Practicar jocs
de taula en família ( l'oca, el dominó,el parxís).
• Jugar amb puzles
i/o peces de construcció.
EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL
• Jugar al veig
veig.
• Jugar a … de
l'Havana ha vingut un vaixell carregat de paraules que comencen per la lletra
…. ( en Valencià )
• Veure vídeos/
dibuixos/ cançons en Valencià
• Per a estimular
el llenguatge oral :
• Vídeo de Tamara
Chubarovsky
• Vídeo dels minions
per a realitzar praxies linguals
Vídeo : Cançó treballada en la setmana de la dona.
Vídeo : D'ells vaig aprendre.
EXPRESSIÓ PLÀSTICA
• Retallar i pegar
fotos de revistes o trossets de paper o dibuixos que ells mateixos facen.
• Fer dibuixos
lliures amb diferents materials ( retoladors,ceres, plastidecors ).
• Pintar dibuixos.
• Jugar amb
plastilina o fer massa de sal.
Video els colors
LECTO-ESCRIPTURA
• Realitzar la
grafia correcta de totes les lletres de l'abecedari en majúscula. Donar-los un
abecedari i que el repassen. Fer-los dictat de lletres donant-los el so de la
lletra que han d'escriure.
• Escriure el seu
nom i cognom en majúscula, i la data completa en el treball gràfic que
realitzen.
• Buscar cartells
que continguen la lletra que li demanem. ( en etiquetes d'aliments,en
revistes,etc)
• Fer llistat de
coses que li agrade menjar, els seus millors amics,els noms de familiars,etc.
Els poden dibuixar també.
• Ronda de les
vocals
• AEIOU de Dàmaris Gelabert
• Abecedari
fonètic.
És molt important, vore vídeos en Català/Valencià per a
continuar familiaritzant-es amb la
llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.
Podeu accedir al canal televisiu a punt –la colla on
trobareu videos de contes i cançons.
Activitat “ El conte a casa “
Us proposem treballar cada setmana amb un conte que tingueu
a casa. Seguint la nostra activitat setmanal del “ Conte viatger “
Passos a seguir :
1. Que el vostre fill/a trie un conte que li agrade.
2. Papà/ mamà ho llig i van comentant les imatges.
3. En acabar-ho, preguntar-li que és el que més li ha
agradat, què ha aprés,quins són els personatges, on estan, què els passa,etc.
4. Agafar una fulla i copiar el títol , i fer un dibuix del
conte.
5. Interpretar el conte, o que el xiquet el vaja comptant
amb el suport visual del conte.
6. Fer una manualitat relacionada amb el conte ( titella,
careta,etc)
LÒGICA-MATEMÀTICA
• Fer
classificacions d'objectes (per grandària,per color, forma,etc)
• Fer seriacions
de dos o tres objectes ( per exemple, cullereta,cullera,forqueta i continuar
col·locant...)
• Comptar fins a 8
elements ( objectes de casa, dits o dibuixos )
• Realitzar les
grafies de l'1 al 8 correctament.
• Observar i identificar les formes
treballades en objectes de la casa : cercle,quadrat,triangle, rectangle, rombe
i oval.
• Fer sumes
senzilles amb objectes o amb els dits.
Vídeo dels noms
Vídeo de noms i colors
Video dels nombres 1 al 10
Vídeo de les formes
PSICOMOTRICITAT
• Poseu-vos
cançons ..i a ballar !
-
Canço : l´hora de fer música
-
Cançó per ballar
• Feu una gimkana
o .... IOGA. O ambdues!
• Vídeo de Ioga
per a xiquets OMMMM :
- A causa de les limitacions per l'espai físic de cada casa,
realitzeu els moviments físics que es consideren convenients.
Projecte “ L'AIGUA “
Relacionat amb el projecte que comencem i anàvem a reprendre
aquesta setmana us proposem les següents activitats :
Cançó:
• On hi ha aigua ? Buscar en internet fotografies i
informació ,i/o escriure-ho en una fulla i dibuixar-ho.
• Per a què
serveix l'aigua ? Dibuixar usos de l'aigua.
• Experiment : Què
flota en l'aigua ? Què no flota ? Dibuixar-ho.
• Experiència :
Plantar uns fesols o llentilles en un recipient amb cotó i aigua. Triar un lloc
per a col·locar-lo. Anar observant-ho tots els dies.
Per a aquells moments en els quals es faça necessari una
mica de relax...
Vídeo Satanama ;
Vídeo de Marina :
Vídeo de massatges :
D´altra banda, podeu consultar la oferta del Plà EDUCLAN de
RTVE-2.
Segur que se vos ocorriran moltes més idees aprofitant els
jocs i materials que teniu a casa. Imaginació al poder! És molt bon moment
perquè els xiquets desenvolupen la seua creativitat innata.
Esperem que tota la informació transmesa us siga útil i
gaudiu de bonics moments amb els vostres fills/es... els nostres alumnes !
Una forta abraçada !
Bea i Merche
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TUTORAS : BEATRIZ
MESEGUER Y MERCHE AYALA
Queridas familias:
Como ya sabéis, la semana festiva se ha acabado, pero debido
al momento especial que estamos
atravesando tardaremos en vernos. Es por ello que nos ponemos en contacto con
vosotros/as para ofreceros una serie de orientaciones, recomendaciones, enlaces
de interés, así como actividades para realizar en casa con los niños/as.
Cada lunes, con carácter semanal, os ofreceremos nuevas
actividades que vosotros podéis adaptar según vuestras necesidades y
circunstancias familiares.
Os facilitamos links a videos que los niños/as ya conocen y
otros que son nuevos. Esperamos que les gusten.
Quizás ahora, dispongamos de ese tiempo que normalmente no
tenemos. Y es una buena oportunidad para
escuchar a vuestros hijos/as ,jugar con ellos, compartir, y favorecer su
autonomía y crecimiento personal.
Esperamos de corazón que disfrutéis de todas las actividades
en familia.
Las actividades están pensadas para realizarlas a lo largo
de la próxima semana. Dejamos a vuestro criterio el momento o horario para
llevarlas a cabo en casa.
En primer lugar, os recomendamos que confeccionéis con
vuestro hijo/a un horario en el cual se divida el día en diferentes momentos (
desayuno e higiene y vestido, tareas de casa, tareas del colegio, almuerzo,
juego, comida, etc.). Vuestro horario generará seguridad en ellos y reducirá
los conflictos. Comprenderán que hay un tiempo para todo.
Podéis comenzar el día buscando en el calendario qué día del
mes es, día de la semana, el tiempo que hace.
Canción días de la semana
Canción la masereta :
Canción del tiempo :
Contents :
HÁBITOS DE HIGIENE Y AUTONOMÍA PERSONAL:
-
Lavarse las manos muy bien. En Valenciano:
En Castellano :
-
Para
lavarse los dientes :
-
Vestirse y desvestirse solos.
-
Abrochar y desabrochar botones.
-
Subir y bajar cremalleras.
-
Usar los cubiertos correctamente. Abrir envases.
Limpiarse con la servilleta.
-
Sonarse los mocos. Limpiarse con una toallita
manos,cara,etc.
-
Colaborar en tareas domésticas (barrer, poner la
mesa, recoger los juguetes y la ropa, etc)
Video de les parts del cos :
JUEGO
-
Disponer de momentos de juego simbólico ( jugar
a la cocinita,a médicos, a maestros/as,con los animales, con vehículos,etc )
-
Practicar juegos de mesa en familia ( la oca, el
dominó,el parchís).
-
Jugar con puzzles y/o piezas de construcción.
EXPRESIÓN Y COMPRENSIÓN ORAL
-
Jugar al veo veo.
-
Jugar a de la Habana ha vingut un vaixell
carregat de paraules que comencen per la lletra …. ( en Valencià )
-
Ver vídeos/ dibuixos/ cançons en Valencià
-
Para estimular el lenguaje oral :
-
Video de Tamara Chubarovsky.
-
Vídeo de los minions para realizar praxias
linguales :
Video : Canción trabajada en la semana de la mujer..
Vídeo : De ellos aprendí.
EXPRESIÓN PLÁSTICA
-
Recortar y pegar fotos de revistas o trocitos de
papel o dibujos que ellos mismos hagan.
-
Hacer dibujos libres con diferentes materiales (
rotuladores,ceras,plastidecores ).
-
Pintar dibujos.
-
Jugar con plastilina o hacer masa de sal.
-
Video els colors
LECTO-ESCRITURA
-
Realizar la grafia correcta de todas las letras
del abecedario en mayúscula. Darles un abecedario y que lo repasen. Hacerles
dictado de letras dándoles el sonido de la letra que tienen que escribir.
-
Escribir su nombre y apellido en mayúscula, y la
fecha completa en el trabajo gráfico que realicen.
-
Buscar carteles que contengan la letra que le
pidamos. ( en etiquetas de alimentos,en revistas,etc)
-
Hacer listado de cosas que le guste comer, sus
mejores amigos,los nombres de familiares,etc. Los pueden dibujar también.
-
Ronda de las vocales
-
AEIOU de Dàmaris Gelabert.
-
Abecedari fonètic.
És molt important, vore vídeos en Català/Valencià per a
continuar familiaritzant-se amb la
llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.
Podéis acceder al
canal televisivo a punt –la colla donde encontraréis videos de cuentos i
canciones.
Actividad “ El cuento en casa “ :
Os proponemos trabajar cada semana con un cuento que tengáis
en casa. Siguiendo nuestra actividad semanal del “ Cuento viajero “
Pasos a seguir :
- Que
vuestro hijo/a elija un cuento que le guste.
- Papá/
mamá lo leen y van comentando las imágenes.
- Al
terminarlo, preguntarle que es lo que más le ha gustado, qué ha
aprendido,cuáles son los personajes, dónde están, qué les pasa,etc.
- Coger
una hoja y copiar el título , y hacer un dibujo del cuento.
- Interpretar
el cuento, o que el niño lo vaya contando con el apoyo visual del cuento.
- Hacer
una manualidad relacionada con el cuento ( titere, careta,etc)
LÓGICA-MATEMÁTICA
-
Hacer clasificaciones de objetos (por tamaño,por
color, forma,etc)
-
Hacer seriaciones de dos o tres objetos ( por
ejemplo, cucharilla,cuchara,tenedor y seguir colocando...)
-
Contar hasta 8 elementos ( objetos de casa,
dedos o dibujos )
-
Realizar las grafias del 1 al 8 correctamente.
-
Observar e identificar las formas trabajadas en
objetos de la casa : círculo,cuadrado,triángulo, rectángulo, rombo y óvalo.
-
Hacer sumas sencillas con objetos o con los
dedos.
Video de los números
Video de numeros y colores
Video del 1 al 10
PSICOMOTRICIDAD
-
Poneos canciones ..y a bailar !
-
Canción : l´hora de fer música
-
Canción para bailar
-
Haced una gimkana o .... YOGA. O ambas!
-
Video de Yoga para niños OMMMM :
- Debido a las limitaciones por el espacio físico de cada
casa, realizad los movimientos físicos que se consideren convenientes.
Proyecto “ EL AGUA “
Relacionado con el proyecto que empezamos e íbamos a retomar
ésta semana os proponemos las siguientes actividades :
Canción :
-
Donde hay
agua ? Buscar en internet fotografias e información ,y/o escribirlo en
una hoja y dibujarlo.
-
Para qué sirve el agua ? Dibujar usos del agua.
-
Experimento : Qué flota en el agua ? Qué no
flota ? Dibujarlo.
-
Experiencia : Plantar unas alubias o lentejas en
un recipiente con algodón y agua. Elegir un lugar para colocarlo. Ir
observándolo todos los días.
Para aquellos momentos en los que se haga necesario un poco
de relax...
Video Satanama ;
Video de Marina :
Video de massatges :
Por otro lado, podéis consultar la oferta del Plan EDUCLAN
de RTVE-2.
Seguro que se os ocurrirán muchas más ideas aprovechando los
juegos y materiales que tenéis en casa. Imaginación al poder. Es muy buen
momento para que los niños desarrollen su creatividad innata.
Esperamos que toda la información transmitida os sea útil y
disfrutéis de bonitos momentos con vuestros/as hijos/as... nuestros/as
alumnos/as !
Un fuerte abrazo !
Bea y Merche
No hay comentarios:
Publicar un comentario