Queridas familias:
El curso se está acabando, y ésta será la penúltima
semana de propuestas de actividades para
casa. La próxima semana será, por lo tanto, la última. Esperamos que os gusten
y las disfrutéis en familia.
VAMOS A EMPEZAR
Ya podemos salir
a pasear, y los mosquitos también ... por lo tanto, aquí os dejamos una canción
de los mosquitos y el cuerpo :
¿ Alguna vez te
ha picado un mosquito ? Seguro que sí. ¡A mí también !
Podéis cantarla,
y recordar y localizar las partes del cuerpo que nombra :
ORELLA,NAS,BOQUETA,MÀ,COLZE,DIT,PANXOTA,ESQUENA,CULET,GENOLL,TURMELL,TALÓ,PEU.
Continuaremos buscando en el calendario qué día del mes
es, día de la semana, tiempo que hace, y recordar el refrán “ AL JUNY, L´ESTIU
NO ÉS LLUNY “ .Escribimos la fecha larga con letras y la fecha con números ( DILLUNS
1 de JUNIO de 2020/ 1-6-2020). Podéis hacer un dibujo de vuestro cuerpo.
PROGRAMACIÓN
DEACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 7 AL 11 DE JUNIO
HÁBITOS DE HIGIENE Y AUTONOMÍA PERSONAL:
- Vamos a recordar cuando nos ha picado un mosquito.. ¿ qué
notas ?, ¿ qué puedes hacer para que no te pique tanto?. Es muy importante
avisar a mamá o papá cuando tenemos una molestia y aprender a cuidarse y
curarse.
Podéis
buscar información de los mosquitos en Internet.
PARA JUGAR:
Esta
semana os proponemos como juego simbólico : “ SOMOS ANIMALES“
-
¿ Cual es tu animal preferido ?, ¿Te puedes maquillar y
vestir como él ?, ¿ Tienes algún cuento o libro donde aparezca ?
¿ Puedes hacer un dibujo ?
Podéis buscar fotos en Google de vuestro animal
preferido, asi como información general, canciones o vídeos.
EXPRESIÓN
PLÁSTICA
Os proponemos
hacer un collage con materiales de
la naturaleza, aprovechando que podemos salir de casa y pasear. Podéis recoger
arena de la playa,conchitas,piedrecitas, hojas de diferentes
plantas,palitos,etc. Con todo ello, podéis crear una composición libre ( un
paisaje, un personaje, un objeto,etc. ). Necesitaréis un buen pegamento o cola
y mucha imaginación !
Aquí tenéis algunas ideas :
LECTO-ESCRITURA:
LETRA R
-
Hacer
el sonido de la R : Hacemos el gesto de arrancar la moto.
Éste fonema es uno de los más difíciles de conseguir
pronunciar correctamente, y es normal que os pueda costar un poco más... ¡
ánimo y a practicar !
También vamos a ver éste video divertido de Tamara
Chubarovsky para practicar el fonema R :
-
Añadir
las vocales y repetir: RA, RE, RI, RO, RU
-
Decir
palabras que empiezan por esas sílabas.¿ Conoces a alguien que su nombre
empiece por R o la contenga? Escríbelo.
-
Dibujar
en grande una R mayúscula y otra una minúscula y decorarlas.
-
Buscar
en cuentos, revistas, diarios, folletos de alimentos...la letra R
-
Practicar
la grafía de la letra R.
Podéis
utilizar diferentes elementos para practicar : lápices, rotuladores, tizas,etc.
-
Leemos las
palabras con letras mayúsculas/minúsculas.
-
Escribir
en mayúsculas y /o minúsculas las palabras: RIU,RATA,REM,RODA,REI,MAR,SORRA.
- Vídeo de vocabulario con el fonema R :
- EL NOMBRE PROPIO
: Continuamos practicando
en minúscula. ¡Seguro que ya lo hacemos
mucho mejor ! Podéis hacer una foto de vuestro nombre escrito en minúscula y
enviarla a quien queramos.
Actividad “ El cuento a casa “
Os proponemos
trabajar esta semana con un audio-cuento : UN TÚNEL Y MUCHOS PROBLEMAS “
¿ Te ha gustado ?
¿ Qué le pasaba al topo ? ¿ Quiénes le ayudaron ?, ¿ A tí te han ayudado alguna
vez ? ¿ Y tu has ayudado ? ¿A quien ?
Puedes hacer un
dibujo de la escena que te ha gustado más, y escribir el título, o bien
escribir lo que pasa en esa escena.O también podrías dibujar un momento en el
que te ayudaron o ayudaste.
LÓGICA-MATEMÁTICA
ASOCIAR
CANTIDAD Y GRAFÍA : Coger tantos objetos de casa como puntos salgan en el dado,
o en una carta de la baraja que escojamos (solamente utilizar cartas del 1 al
10 ).
Ésta
semana vamos a practicar la resolución de problemas de resta :
REPASAMOS CONTENIDOS MATEMÁTICOS : https://clic.xtec.cat/projects/aval_mat/jclic.js/index.html
PSICOMOTRICIDAD
CANCIÓN “ El león vergonzoso” :
MÚSICA : Vamos a trabajar ritmos con vasos :
RELAJACIÓN: Nos relajamos con éste vídeo de YOGA EN LA NUBE :
Proyecto “
El agua “
Ésta semana queremos que
miréis al cielo y busquéis nubes.
¿ De qué color son ?, ¿ Qué forma tienen ?, ¿ De qué estaran hechas ?
Vamos a ver éste vídeo : LAS NUBES
Podéis hacer un dibujo de las nubes que habéis visto.
Pintarlas o pegar algodón encima.
Muchos besos para todos y todas ! Pasadlo muy bien !
Hasta la semana que viene !
MERCHE y BEATRIZ
--------------------------------------------------
Benvolgudes famílies:
El curs s'està
acabant, i aquesta serà la penúltima setmana de propostes d'activitats
per a casa. La setmana vinent
serà, per tant , l'última. Esperem que us agraden i les gaudiu en
família.
COMENCEM
Ja podem
eixir a passejar, i els mosquits també
... per tant , ací us deixem una cançó dels mosquits i el cos :
Alguna vegada t'ha picat un mosquit ? Segur
que sí. A mi també !
Podeu cantar-la,
i recordar i localitzar les parts del cos que nomena :
ORELLA,NAS,BOQUETA,MÀ,COLZE,DIT,PANXOTA,ESQUENA,CULET,GENOLL,TURMELL,TALÓ,PEU.
Continuarem buscant en el calendari quin dia del mes és, dia
de la setmana, temps que fa, i recordar la dita “ Al JUNY, L´ESTIU NO ÉS LLUNY
“ . Escrivim la data llarga amb lletres i la data amb números ( DILLUNS 1 de
JUNY de 2020/ 1-6-2020). Podeu fer un dibuix del vostre cos.
PROGRAMACIÓ
DE ACTIVITATS PER A LA SETMANA DEL 8 AL
12 DE JUNY
HÀBITS D'HIGIENE I AUTONOMIA PERSONAL:
- Recordarem quan ens ha picat un mosquit.. qué notaves ?, què pots fer perquè no et pique tant?. És
molt important avisar a la mare o al pare quan tenim una molèstia i aprendre a
cuidar-se i curar-se.
Podeu
buscar informació dels mosquits en Internet.
PER A JUGAR:
Aquesta
setmana us proposem com a joc simbòlic :
“ SOM ANIMALS“
-
Com és el teu
animal preferit ?, Et pots maquillar i vestir com ell ?, Tens algun conte o llibre on aparega ?
Pots fer un dibuix ?
Podeu buscar fotos en Google del vostre animal preferit,
així com a informació general, cançons o
vídeos.
EXPRESSIÓ
PLÀSTICA
O s proposem fer un
collage amb materials de la natura, aprofitant que podem eixir de casa i
passejar. Podeu recollir arena de la platja,closques,pedretes, fulles de diferents plantes,palets,etc. Amb tot
això, podeu crear una composició lliure ( un paisatge, un personatge, un
objecte,etc. ). Necessitareu una bon pegament o cola, i molta imaginació !
Ací teniu algunes idees :
*LECTO-ESCRIPTURA:
LLETRA R
-
Fer el so de la R : Fem el gest d'arrancar la moto.
Aquest fonema és un dels més difícils d'aconseguir pronunciar correctament, i és normal que us
puga costar una mica més... ànim i a practicar !
També veurem aquest vídeo divertit de Tamara Chubarovsky
per a practicar el fonema R :
-
Afegir
les vocals i repetir: RA, RE, RI, RO, RU
-
Dir
paraules que comencen per aquestes
síl·labes. Coneixes a algú que el
seu nom comence per R o la continga? Escriu-lo.
-
Dibuixar
en gran una R majúscula i una altra una minúscula i decorar-les.
-
Buscar
e n contes, revistes, diaris, fullets d'aliments ...la lletra R
-
Practicar
la grafia de la lletra R.
Podeu
utilitzar diferents elements per a practicar : llapis, retoladors, guixos,etc.
Llegim
les paraules amb lletres majúscules/minúscules.
-
Escriure
en majúscules i /o minúscules les paraules: RIU,RATA,REM,RODA,REI,MAR,SORRA.
- Vídeo de vocabulari
amb el fonema R :
- EL NOM PROPI
: Continuem practicant
en minúscula.Segur que ja ho fem molt
millor ! Podeu fer una foto del vostre
nom escrit en minúscula i enviar-la a
qui vulguem.
Activitat “ El
conte a casa “
Us proposem
treballar aquesta setmana amb un àudio-compte : UN TÚNEL I MOLTS PROBLEMES “
T'ha agradat ?
Què li passava al talp ? Qui el van ajudar ?, A *tí
t'han ajudat alguna vegada ? I el
teu has ajudat ? A qui ?
Pots fer un dibuix de l'escena que t'ha agradat més, i
escriure el títol, o bé escriure el que passa en eixa escena. O també podries
dibuixar un moment en el qual et van ajudar o vas ajudar.
LÒGICA-MATEMÀTICA
ASSOCIAR
QUANTITAT I GRAFIA : Agafar tants objectes de casa com punts isquen en el dau,
o en una carta de la baralla que triem (solament utilitzar cartes de l'1 al 10
).
Aquesta
setmana practicarem la resolució de problemes
de resta :
REPASSAMUS CONTINGUTS MATEMÀTICS : https://clic.xtec.cat/projects/aval_mat/jclic.js/index.html
PSICOMOTRICITAT
CANÇÓ “ El lleó vergonyós” :
MÚSICA : Treballarem ritmes amb gots :
RELAXACIÓ: Ens relaxem amb aquest vídeo de IOGA EN EL NÚVOL :
Projecte “
L'aigua “
Aquesta setmana volem que
mireu al cel i busqueu
núvols. De quin color són ?,
Quina forma tenen ?, De qué
estaran fets ?
Veurem aquest vídeo : ELS NÚVOLS
Podeu fer un
dibuix dels núvols que heu vist. Pintar-les o pegar cotó damunt.
*Mucho s besos per a tot s i totes ! Passeu-ho molt bé ! Fins a la setmana que ve !
*MERCHE i BEATRIZ
No hay comentarios:
Publicar un comentario