Benvolgudes famílies, ja
hem arribat al final de curs!
Aquest curs ha sigut molt diferent, hem hagut d'afrontar moltes dificultats al llarg del camí i no sempre ha sigut fàcil. Volem agrair-vos els vostres esforços i col·laboració perquè els xiquets i xiquetes hagen pogut seguir amb la seua formació des de casa. Ho heu fet fenomenal!
Recordar-vos que és important mantindre un horari d'activitats diàries que ajudaran els vostres fills i filles a mantindre les rutines, tenint en compte que aquest horari pot ser més flexible i adaptar-se als vostres períodes vacacionals.
Vos deixem algunes recomanacions per a fer amb ells aquest estiu:
En principi, si voleu portar algun quadern de vacances, (no és necessari, però si voleu comprar un, perquè treballen de forma més estructurada, sobretot si han d'estar a casa dels iaios o altres membres de la família), hi ha molts per a triar, que siguen en valencià, el de “vacances Santillana 4 anys”, està prou bé, però podeu triar qualsevol altre, els doneu una ullada i comproveu que treballe amb majúscules i que siga en valencià.
El quadern no és necessari si aprofiteu situacions quotidianes i les utilitzeu com a mitjà d'ensenyament-aprenentatge.
En primer lloc:
Perquè mantinguen hàbits
Procureu seguir unes rutines consensuades amb ells, en la mesura que siga possible,amb uns temps establits per al joc, alguna activitat més tranquil·la, hores de somni, piscina, platja, parc…
Perquè siguen més autònoms
Donar-li responsabilitats a casa, posar i llevar la taula, cuidar mascotes, que ajude en la preparació de menjars, berenars…
Demanar-li que ordene els seus joguets, robes, llibres…que reculla les coses i objectes que utilitze.
Animar-li perquè s'endrece, vista (es corde botons, cremalleres, cordons), dorma sol.
Aquest curs ha sigut molt diferent, hem hagut d'afrontar moltes dificultats al llarg del camí i no sempre ha sigut fàcil. Volem agrair-vos els vostres esforços i col·laboració perquè els xiquets i xiquetes hagen pogut seguir amb la seua formació des de casa. Ho heu fet fenomenal!
Recordar-vos que és important mantindre un horari d'activitats diàries que ajudaran els vostres fills i filles a mantindre les rutines, tenint en compte que aquest horari pot ser més flexible i adaptar-se als vostres períodes vacacionals.
Vos deixem algunes recomanacions per a fer amb ells aquest estiu:
En principi, si voleu portar algun quadern de vacances, (no és necessari, però si voleu comprar un, perquè treballen de forma més estructurada, sobretot si han d'estar a casa dels iaios o altres membres de la família), hi ha molts per a triar, que siguen en valencià, el de “vacances Santillana 4 anys”, està prou bé, però podeu triar qualsevol altre, els doneu una ullada i comproveu que treballe amb majúscules i que siga en valencià.
El quadern no és necessari si aprofiteu situacions quotidianes i les utilitzeu com a mitjà d'ensenyament-aprenentatge.
En primer lloc:
Perquè mantinguen hàbits
Procureu seguir unes rutines consensuades amb ells, en la mesura que siga possible,amb uns temps establits per al joc, alguna activitat més tranquil·la, hores de somni, piscina, platja, parc…
Perquè siguen més autònoms
Donar-li responsabilitats a casa, posar i llevar la taula, cuidar mascotes, que ajude en la preparació de menjars, berenars…
Demanar-li que ordene els seus joguets, robes, llibres…que reculla les coses i objectes que utilitze.
Animar-li perquè s'endrece, vista (es corde botons, cremalleres, cordons), dorma sol.
En lloc de solucionar
nosaltres els problemes i conflictes, donar-li temps i deixar-los pensar cóm
resoldre'ls. Donar temps perquè busquen la solució més adequada.
Perquè coneguen la realitat que els envolta
No perdre l'oportunitat per a que experimenten coses. Aquest estiu tindran moltes experiències noves, si les aneu parlant, els permetrà conèixer millor el món en el qual viuen.
Respon a totes les seues preguntes, amb sinceritat i un llenguatge adequat a la seua edat.
Acudiu a espectacles de teatre, museus, cinema, exposicions, mercats amb ells (sempre que siga possible) s'afavoreix l'observació de l'entorn i aprenentatges de gran valor cognitiu, emocional , de conducta i valors molt importants.
Perquè practiquen la conversa
Tractar que respecten el seu torn per a parlar, sense interrompre quan una altra persona està parlant. Sempre parlar a poc a poc, perquè puguen diferenciar bé els sons, i mirar-los a la cara quan els parlem.
Ensenyar-los a usar adequadament el telèfon, parlant amb diferents persones, i com marcar el numero d'urgències per si fóra necessari.
Insistir en la correcta pronunciació de les paraules. Utilitzant un to de veu adequat.
Per a motivar la comunicació escrita
Aprofitar situacions quotidianes, com escriure la llista de la compra, escriure postals d'estiu, invitacions als amics, cartes, notes per a la família comunicant alguna cosa, recordatoris de coses que hem de fer…
Suggerir idees per a escriure en forma de joc, que escriguen paraules que comencen per una determinada lletra, jugar al “ahorcado”, completar paraules fàcils, dictar-los paraules senzilles. Formar paraules amb lletres retallades, d'imant, plàstic….
Escriure missatges secrets, amb paraules o dibuixos.
Llegir-los contes, poesies, cartells, notícies. És important que tinguen al seu abast llibres, contes, revistes ,amb imatges suggeridores i textos adequats. Deixar-los a ells/as que ens lligen alguna paraula o frase. Mai obligar a llegir, millor crear condicions favorables que fomenten el seu interès, en un ambient agradable, sense càstigs ni reprimendes.
Perquè coneguen la realitat que els envolta
No perdre l'oportunitat per a que experimenten coses. Aquest estiu tindran moltes experiències noves, si les aneu parlant, els permetrà conèixer millor el món en el qual viuen.
Respon a totes les seues preguntes, amb sinceritat i un llenguatge adequat a la seua edat.
Acudiu a espectacles de teatre, museus, cinema, exposicions, mercats amb ells (sempre que siga possible) s'afavoreix l'observació de l'entorn i aprenentatges de gran valor cognitiu, emocional , de conducta i valors molt importants.
Perquè practiquen la conversa
Tractar que respecten el seu torn per a parlar, sense interrompre quan una altra persona està parlant. Sempre parlar a poc a poc, perquè puguen diferenciar bé els sons, i mirar-los a la cara quan els parlem.
Ensenyar-los a usar adequadament el telèfon, parlant amb diferents persones, i com marcar el numero d'urgències per si fóra necessari.
Insistir en la correcta pronunciació de les paraules. Utilitzant un to de veu adequat.
Per a motivar la comunicació escrita
Aprofitar situacions quotidianes, com escriure la llista de la compra, escriure postals d'estiu, invitacions als amics, cartes, notes per a la família comunicant alguna cosa, recordatoris de coses que hem de fer…
Suggerir idees per a escriure en forma de joc, que escriguen paraules que comencen per una determinada lletra, jugar al “ahorcado”, completar paraules fàcils, dictar-los paraules senzilles. Formar paraules amb lletres retallades, d'imant, plàstic….
Escriure missatges secrets, amb paraules o dibuixos.
Llegir-los contes, poesies, cartells, notícies. És important que tinguen al seu abast llibres, contes, revistes ,amb imatges suggeridores i textos adequats. Deixar-los a ells/as que ens lligen alguna paraula o frase. Mai obligar a llegir, millor crear condicions favorables que fomenten el seu interès, en un ambient agradable, sense càstigs ni reprimendes.
Motivar que escriguen,
dir-los el que els falta o no és correcte, però sempre valorant més el que
saben.
Per a raonar amb lògica
Explicar-los perquè els doneu una ordre, així com les raons i les causes els ajuda a veure les conseqüències dels seus actes.
Els jocs com el parxís, l'oca, el dominó, les cartes i altres jocs de taula són molt bons per a desenvolupar el càlcul mental i introduir-se en el joc col·lectiu i reglat.
Donar a conèixer la importància dels números, estan presents sempre al nostre voltant, telèfons, adreces, preus, matrícules.
No perdre l'oportunitat de repassar-los de manera lúdica, contar, repartir, classificar, ordenar, sumar... Podeu utilitzar qualsevol cosa quotidiana que tingueu per casa: cigrons, macarrons, taps, joguets
Fer sèries amb pedres, petxines... qualsevol cosa que tinguem al nostre abast. Classificar objectes per grandàries, forma, color…
Repassar colors observant objectes quotidians.
Utilitzar conceptes espacials i temporals i que ells/as també els vagen utilitzant progressivament.
Per a desenvolupar la creativitat
Els xiquets i xiquetes poden continuar desenvolupant la seua vena artístiques aprofitant els materials i objectes que tinguen a casa. Podeu proporcionar-los molt diversos materials per a fer manualitats i fomentar la seua creativitat, des dels mes comuns, retoladors, ceres, pintures, papers, a uns altres com caixes de cartó, xocolata, gel, fang, pintar en arena, farina, retallar, fer collages… el límit és la seua pròpia imaginació.
Algunes idees que vos deixem:
Per a raonar amb lògica
Explicar-los perquè els doneu una ordre, així com les raons i les causes els ajuda a veure les conseqüències dels seus actes.
Els jocs com el parxís, l'oca, el dominó, les cartes i altres jocs de taula són molt bons per a desenvolupar el càlcul mental i introduir-se en el joc col·lectiu i reglat.
Donar a conèixer la importància dels números, estan presents sempre al nostre voltant, telèfons, adreces, preus, matrícules.
No perdre l'oportunitat de repassar-los de manera lúdica, contar, repartir, classificar, ordenar, sumar... Podeu utilitzar qualsevol cosa quotidiana que tingueu per casa: cigrons, macarrons, taps, joguets
Fer sèries amb pedres, petxines... qualsevol cosa que tinguem al nostre abast. Classificar objectes per grandàries, forma, color…
Repassar colors observant objectes quotidians.
Utilitzar conceptes espacials i temporals i que ells/as també els vagen utilitzant progressivament.
Per a desenvolupar la creativitat
Els xiquets i xiquetes poden continuar desenvolupant la seua vena artístiques aprofitant els materials i objectes que tinguen a casa. Podeu proporcionar-los molt diversos materials per a fer manualitats i fomentar la seua creativitat, des dels mes comuns, retoladors, ceres, pintures, papers, a uns altres com caixes de cartó, xocolata, gel, fang, pintar en arena, farina, retallar, fer collages… el límit és la seua pròpia imaginació.
Algunes idees que vos deixem:
Perquè se senten
volguts
Dedicar-los un temps exclusiu per a acaronar-los i realitzar qualsevol activitat, veure la tele un ratet amb ells/es, que vos conten el que han vist, o el que han viscut eixe dia, contar-los i llegir-los contes i formular-los preguntes sobre el conte. Ensenyar-los contes, sèries, cançons, jocs de quan vosaltres éreu xicotets/etes, això els encanta.
No hem d'oblidar que l'estiu és un temps d'aire lliure i ritmes més relaxats. És bon moment per a prioritzar el joc i les relacions socials a les pantalles. Així aprendran a compartir, resoldre conflictes i integrar-se en un grup social
El jugar un temps que determineu a jocs d'ordinador, tampoc és dolent, l'important és no abusar d'això, a més es poden buscar jocs, manualitats, experiments, receptes.
Dedicar-los un temps exclusiu per a acaronar-los i realitzar qualsevol activitat, veure la tele un ratet amb ells/es, que vos conten el que han vist, o el que han viscut eixe dia, contar-los i llegir-los contes i formular-los preguntes sobre el conte. Ensenyar-los contes, sèries, cançons, jocs de quan vosaltres éreu xicotets/etes, això els encanta.
No hem d'oblidar que l'estiu és un temps d'aire lliure i ritmes més relaxats. És bon moment per a prioritzar el joc i les relacions socials a les pantalles. Així aprendran a compartir, resoldre conflictes i integrar-se en un grup social
El jugar un temps que determineu a jocs d'ordinador, tampoc és dolent, l'important és no abusar d'això, a més es poden buscar jocs, manualitats, experiments, receptes.
Podeu utilitzar idees
d'Internet en ”Pinterest” i en Jclic buscar activitats per a fer adequades a la
seua edat, com algunes que vos hem suggerit durant aquest temps de treball a
casa.
Pinterest: https://www.pinterest.es/ (buscar activitats d'estiu infantils)
Jclic: https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=es (buscar activitats adequades a la seua edat)
VOS ENVIEM UNA ABRAÇADA MOLT FORTA, I VOS DESITGEM QUE VISQUEU JUNTS UNES
BONES VACANCES.
LES TUTORES DE 4 ANYS Laura i Pepa
LES TUTORES DE 4 ANYS Laura i Pepa
----------------------------------------------------
Este curso ha sido muy diferente,
hemos tenido que afrontar muchas dificultades a lo largo del camino y no
siempre ha sido fácil. Queremos agradeceros vuestros esfuerzos y colaboración
para que los niños y niñas hayan podido seguir con su formación desde casa. ¡Lo
habéis hecho fenomenal!
Recordaros que es importante mantener
un horario de actividades diarias que van a ayudar a vuestros hijos e hijas a
mantener las rutinas, teniendo en cuenta que este horario puede ser más
flexible y adaptarse a vuestros periodos vacacionales.
Os dejamos algunas recomendaciones
para hacer con ellos/as este verano:
En principio, si queréis llevar algún
cuadernito de vacaciones, (no es necesario, pero si queréis comprar uno, para
que trabajen de forma más estructurada, sobre todo si han de estar en casa de
los abuelos u otros miembros de la familia), hay muchos para escoger, que sean
en valenciano, el de “vacances Santillana 4 anys”, está bastante bien, pero podéis
elegir cualquier otro, les echáis un vistazo y comprobad que trabaje con
mayúsculas y que sea en valenciano.
El cuadernito no es necesario si
aprovecháis situaciones cotidianas y las utilizáis como medio de
enseñanza-aprendizaje.
En primer lugar:
Para que mantengan hábitos
Procurad seguir unas rutinas
consensuadas con ellos, en la medida de lo posible,con unos tiempos
establecidos para el juego, alguna actividad más tranquila, horas de sueño,
piscina, playa, parque…
Para que sean más autónomos
Darle responsabilidades en casa,
poner y quitar la mesa, cuidar mascotas, que ayude en la preparación de
comidas, meriendas…
Pedirle que ordene sus juguetes,
ropas, libros…que recoja las cosas y objetos que utilice.
Animarle para que se asee, vista (se
abroche botones, cremalleras, cordones), duerma solo.
En lugar de solucionarle nosotros/as
los problemas y conflictos, darle tiempo y dejarlos pensar cómo resolverlos.
Dar tiempo para que busquen la solución más adecuada.
Para que conozcan la realidad que les
rodea
No perdáis la oportunidad de que
experimenten cosas. Este verano tendrán muchas experiencias nuevas, si las vais
hablando, les permitirá conocer mejor el mundo en el que viven.
Responded a todas sus preguntas, con
sinceridad y un lenguaje adecuado a su edad.
Acudid a espectáculos de teatro,
museos, cine, exposiciones, mercados con ellos (siempre que sea posible) se
favorece la observación del entorno y aprendizajes de gran valor cognitivo,
emocional , de conducta y valores muy importantes.
Para que practiquen la conversación
Tratar que respeten su turno para
hablar, sin interrumpir cuando otra persona está hablando.
Siempre hablar despacio, para que
puedan diferenciar bien los sonidos, y mirarles a la cara cuando les hablamos.
Enseñarles a usar adecuadamente el teléfono,
hablando con diferentes personas, y donde marcar el número de urgencias por si
fuera necesario.
Insistir en la correcta pronunciación
de las palabras. Utilizando un tono de voz adecuado.
Para motivar la comunicación escrita
Aprovechar situaciones cotidianas,
como escribir la lista de la compra, escribir postales de verano, invitaciones
a los amigos, cartas, notas para la familia comunicando algo, recordatorios de
cosas que tenemos que hacer…
Sugerir ideas para escribir a modo de
juego, que escriban palabras que empiecen por una determinada letra, jugar al
“ahorcado”, completar palabras fáciles, dictarles palabras sencillas. Formar
palabras con letras recortadas, de imán, plástico….
Escribir mensajes secretos, con
palabras o dibujos.
Leerles cuentos, poesías, carteles,
noticias. Es importante que tengan a su alcance libros, cuentos, revistas ,con
imágenes sugerentes y textos adecuados. Dejarles a ellos/as que nos lean alguna
palabra o frase. Nunca obligar a leer, mejor crear condiciones favorables que
fomenten su interés, en un ambiente agradable, sin castigos ni reprimendas.
Motivar que escriban, decirles lo que
les falta o no es correcto, pero siempre valorando más lo que saben.
Para razonar con lógica
Explicarles porqué les dais una
orden, así como las razones y las causas les ayuda a ver las consecuencias de
sus actos.
Los juegos como el parchís, la oca,
el dominó, las cartas y otros juegos de mesa son muy buenos para desarrollar el
cálculo mental e introducirse en el juego colectivo y reglado.
Dar a conocer la importancia de los
números, están presentes siempre a nuestro alrededor, teléfonos, direcciones,
precios, matrículas.
No perder la oportunidad de
repasarlos de manera lúdica, contar, repartir, clasificar, ordenar, sumar...
Podéis utilizar cualquier cosa cotidiana que tengáis por casa: garbanzos,
macarrones, tapones, juguetes...
Hacer series con piedras, conchas… lo
que tengamos a nuestro alcance. Clasificar objetos por tamaños, forma, color…
Repasar colores observando objetos
cotidianos.
Utilizar conceptos espaciales y
temporales y que ellos/as también los vayan utilizando progresivamente.
Los niños y niñas pueden seguir desarrollando su
vena artísticas aprovechando los materiales y objetos que tengan en casa. Podéis
proporcionarles muy diversos materiales para hacer
manualidades y fomentar su creatividad, desde los mas comunes, rotuladores,
ceras, pinturas, papeles, a otros como cajas de cartón, chocolate, hielo,
barro, pintar en arena, harina, recortar, hacer collages… el límite es
su propia imaginación.
Algunas ideas que os dejamos:
Para que se sientan queridos
Dedicarles un tiempo exclusivo para
mimarlos y realizar cualquier actividad, ver la tele un ratito con ellos/as,
que os cuenten lo que han visto, o lo que han vivido ese día, contarles y
leerles cuentos y formularles preguntas sobre el cuento. Enseñarles cuentos,
series, canciones, juegos de cuando vosotros/as erais niños/as, esto les
encanta.
No debemos olvidar que el verano es
un tiempo de aire libre y ritmos más relajados. Es buen momento para priorizar
el juego y las relaciones sociales a las pantallas. Así aprenderán a compartir,
resolver conflictos e integrarse en un grupo social
El jugar un tiempo que determinéis a
juegos de ordenador, tampoco es malo, lo importante es no abusar de ello,
además se pueden buscar juegos, manualidades, experimentos, recetas.
Podéis utilizar ideas de Internet en
”Pinterest” y en Jclic buscar
actividades para hacer adecuadas a su edad, como algunas que os hemos sugerido
durante este tiempo de trabajo en casa.
OS MANDAMOS UN
ABRAZO MUY FUERTE, Y OS DESEAMOS QUE VIVÁIS JUNTOS UNAS FELICES VACACIONES.
LAS TUTORAS DE
4 AÑOS Laura y Pepa
No hay comentarios:
Publicar un comentario