viernes, 12 de junio de 2020

4 ANYS del 15 al 19 de juny / 4 AÑOS del 15 al 19 de junio

Benvolgudes famílies, ja hem arribat al final de curs!

            Aquest curs ha sigut molt diferent, hem hagut d'afrontar moltes dificultats al llarg del camí i no sempre ha sigut fàcil. Volem agrair-vos els vostres esforços i col·laboració perquè els xiquets i xiquetes hagen pogut seguir amb la seua formació des de casa. Ho heu fet fenomenal!

            Aquesta és l'última setmana que vos enviarem activitats i per això, hem pensat a fer-vos un recopilatori d'activitats més estiuenques i lúdiques, esperem que agraden als xiquets i xiquetes.

            Comencem amb una cançó de Dàmaris Gelabert sobre l'estiu: “Comença l’estiu!”

        


Després mirem el temps que fa a l'estiu. Poden agafar el calendari del mes i escriure o dibuixar (millor ja escriure) el temps que fa: sol, núvols, pluja. En acabar cada setmana un recompte dels dies que ha fet sol, núvols, que ha plogut…

            Repassem els dies de la setmana amb altra cançó (La masovera):

            
* Lectoescriptura:

Buscar en fullets fruites i verdures de temporada , les retallen i escriuen el seu nom (poden després fer moltes activitats, memori, comptar, dir el color que tenen, endevinar, que desaparega alguna i diguen com és, sumar, restar, sèries, classificar per colors…)
 
 Vocabulari de fruites i verdures.


Endevinalles de fruites.


             cançó de la mosca, repàs de les vocals.


·      Aprofitar si anem a la platja per a escriure paraules amb un palet en l’arena i l’esborren les ones.

·      Lectura amb pictogrames.

* Activitats matemàtiques:

             
Amb les fruites que hem retallat dels fullets o amb fruites que tingueu a casa, ja siguen de veritat o de joguet, realitzar sèries , classificar per colors, grandàries, sumar fruites, ordenar de major a menor grandària…

Cançó “5 pometes


 Repàs dels números 


cançó “colors de l’arc de sant martí” 







* Activitats de plàstica:

Sol amb cartolina:   
                                                            

Manualitats per a jugar:

*Activitats de música:

            Ritmes amb gots:


            Joc de ritme amb sabatilles utilitzant la música “letkiss”:




            * Altres activitats:

           
- Endevinar quina fruita és amb els ulls tancats: per l'olor, o pel sabor (els ajudarà a provar sabors nous, motivant-los a veure qui ha encertat més)

           
- Fer amanides de fruites


* Treball en valors:


- La por:



* Jocs d’experimentació i manipulació:

Pintar amb aigua:
  Pintar amb gel:
Provar quines coses suren i quines coses no (no sempre sura la cosa més xicoteta):
Traspassar aigua d'un recipient a un altre:
Fer dinarets:
* Jocs de moviment:
Cançó “tot sona”:


            Cançó “Joan petit” (repaso de las partes del cuerpo):


            Cançó “baila el chipi, chipi”

  


* Activitats d’estimulació del llenguatge:




Una abrasada molt fort a tots i totes.

Pepa i Laura.

-------------------------------------------
Queridas familias, ¡ya hemos llegado al final de curso!

            Este curso ha sido muy diferente, hemos tenido que afrontar muchas dificultades a lo largo del camino y no siempre ha sido fácil. Queremos agradeceros vuestros esfuerzos y colaboración para que los niños y niñas hayan podido seguir con su formación desde casa. ¡Lo habéis hecho fenomenal!

            Esta es la última semana que vamos a mandaros actividades y por ello, hemos pensado en haceros un recopilatorio de actividades más veraniegas y lúdicas, esperamos que sean del agrado de los peques.

Empezamos con una canción de Dàmaris Gelabert sobre el verano: “Comença l’estiu!”



            Después miramos el tiempo que hace en verano. Pueden coger el calendario del mes y escribir o dibujar (mejor ya escribir) el tiempo que hace: sol, nubes, lluvia. Al acabar cada semana un recuento de los días que ha hecho solo, nubes, que ha llovido…

            Repasamos los días de la semana con otra canción (La masovera):
            


            * Lectoescritura:

            Buscar en folletos frutas y verduras de temporada , las recorten y escriban su nombre (pueden después hacer muchas actividades, memori, contar, decir el color que tienen, adivinar, que desaparezca alguna y digan cual es, sumar, series, clasificar por colores…)


Vocabulario de frutas y verduras
 

 Adivinanzas de frutas


 Canción de la mosca, repaso de las vocales.


·      Aprovechar si vamos a la playa para escribir palabras con un palito en la arena y lo borran las olas.

·      Lectura con pictogramas.
* Actividades matemáticas:

Con las frutas que hemos recortado de los folletos  o con frutas que tengáis en casa, ya sean de verdad o de juguete, realizar series , clasificar por colores, tamaños, sumar frutas, ordenar de mayor a menor tamaño…

 Canción “5 pometes “


 Repaso de los números


canción “colors de l’arc de sant martí”






* Actividades de plástica:

Sol con cartulina:        
                                                       
Manualidades para jugar:

*Actividades de música:

            Ritmos con vasos:


            Juego de ritmo con zapatillas utilizando la música “letkiss”:



            * Otras actividades:

            - Adivinar que fruta es con los ojos cerrados: por el olor, o por el sabor (les ayudará a probar sabores nuevos, motivando a ver quién ha acertado más)

            - Hacer ensaladas de frutas

* Trabajo en valores:

- Los miedos:



* Juegos de experimentación y manipulación:

Pintar con agua:
  Pintar con hielo:
Probar qué cosas flotan y qué cosas no (no siempre flota lo más pequeño):
Traspasar agua de un recipiente a otro
Hacer comiditas:
* Juegos de movimiento:
           
            Canción “tot sona”:


            Canción “Joan petit” (repaso de las partes del cuerpo):


            Canción “baila el chipi, chipi”




* Actividades de estimulación del lenguaje:





Una abrazo muy fuerte a todos y todas.

Pepa y Laura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario