Queridas familias:
Esperamos que todos y todas estéis bien. Y que
sigáis con ánimo para hacer las nuevas actividades de ésta semana.
Si tenéis alguna consulta o duda relacionada con
el colegio podéis llamar al 962617305 en horario de 9 a 13 hs.
Os proponemos nuevas ideas para que las vayáis
haciendo y aprendiendo. Os recordamos que seguir un horario y unas rutinas en
casa favorece la organización del día, y encontrar momentos adecuados para
hacer las actividades y disfrutarlas.
PARA EMPEZAR
-La canción de LA
PRIMAVERA: PRA PRE PRI
Vamos a cantarla!
Y ahora vamos a palmear las sílabas de
PRI-MA-VE-RA y las contamos. ¿Cuantos golpes de voz tiene?
A continuación, vamos a preparar unos papelitos
donde vamos a escribir en cada trocito una de las letras de PRIMAVERA. Y
jugaremos a ordenarlas, desordenarlas y volverlas a ordenar para formar la
palabra de nuevo.
Y vamos a hablar de la primavera... qué pasa en
la naturaleza? Cuando salgáis a pasear podéis fijaros en las plantas, flores y
árboles. Podéis hacer un dibujo con el título de la PRIMAVERA.
Continuaremos buscando en el calendario qué día
del mes es, día de la semana, tiempo que hace, y decir el refrán que aprendimos
la semana pasada..
Escribimos todos los días la fecha larga con
letras y la fecha con números ( DILLUNS 11 de Maig de 2020/11-5-2020)
HÁBITOS DE HIGIENE Y
AUTONOMÍA PERSONAL
¿Tenéis macetas con plantas en casa? Si no tenéis, podéis plantar.
Y os proponemos ser los encargados/as de su riego y cuidado!
Mirar el vídeo AL MEU
JARDÍ:
PARA JUGAR
- Podemos
confeccionar un MEMORY. Es muy fácil ¡! Sólo se trata de hacer unos trocitos de
papel en cantidad par. Por ejemplo 12 trocitos. Y dibujar en dos trocitos la
misma figura en color y tamaño. Por ejemplo, círculos, cuadrados, triángulos,
rectángulos, óvalos, y corazones. Ponerlos boca abajo, y a jugar! Ya sabéis que
gana quien haga más parejas de figuras.
También se puede hacer con letras, números o
palabras!
Y aquí un juego de JCLIC de la PRIMAVERA con puzles, sopa de
letras y más. https://clic.xtec.cat/projects/estacio2/primaver/jclic.js/index.html
EXPRESIÓN Y COMPRENSIÓN
ORAL
Escucharemos palabras de la primavera y las repetiremos oralmente.
Y
a adivinar… Qué será ?
EXPRESIÓN PLÁSTICA
Vamos a desarrollar la creatividad… dibujamos o
hacemos flores, animales, árboles,… con los materiales que tengamos en casa.
Seguro que quedarán preciosos !
LECTO-ESCRITURA
- Ésta semana trabajaremos la letra
T/t. ¿A quién conoces que tenga la ”T” en su nombre ?
-
Hacer el sonido de la T(
Con el gesto del tejado colocando una mano en vertical y la otra encima en
horizontal)
-
Añadir las vocales y
repetir: TA, TE, TI, TO, TU.
-
Decir palabras que
empiezan por esas sílabas.
-
Dibujar en grande una T
mayúscula y otra una minúscula y decorarlas.
-
Buscar en cuentos,
revistas, diarios, etiquetas de alimentos...la letra T
-
Practicar la grafía (
subir, bajar y tejadito )
-
Escribir en mayúsculas
y/o minúsculas las palabras: TAULA, MOTO, PILOTA, MALETA,
-
Escribir al dictado
algunas palabras con T.
Y leemos :
- EL NOMBRE PROPIO Y DE FAMILIARES Y AMIGOS/AS:
Seguimos practicando en minúscula. Poco
a poco, iremos mejorando.
Cuento en casa: EL VIATGE DE LA POMA
Ya sabéis, seguimos haciendo lectura, preguntas
y respuestas de comprensión, escribir el título, y hacer un dibujo o manualidad
relacionado con la historia.
-
A qué animales ha conocido la
manzana ? A dónde ha ido ? Dónde te gustaría viajar a tí ?
LÓGICA-MATEMÁTICA
QUANTIFICADORES: Repasar la grafía de los números.
Esta semana podemos
escribir el número de teléfono de nuestros amigos, abuelitos…Hacer una pequeña agenda
telefónica. No os olvidéis de ninguno!
Vamos a practicar la suma :
LOS ORDINALES: “QUAN LES OQUES VAN AL CAMP “
-Hacer varias filas con objetos, juguetes… y señalar el primero,
segundo y tercero de cada fila.
LATERALIDAD:- Dibujar las dos manos. Pintar la mano derecha de un
color (o puntear, hacer líneas, círculos…) y la izquierda con otro color.
PSICOMOTRICIDAD
CANCIÓN DERECHA-IZQUIERDA
YOGA ¨ GANA EL QUE MÁS SE DIVIERTE ¨
ACTIVIDADES
MUSICALES:
Proyecto “El agua “
Vamos a buscar donde hay agua en nuestra casa. Haremos un dibujo y
pondremos el nombre del lugar.
¿Sabes cómo llega el agua a tu casa?
VIDEO:
¡ Esperamos que os hayan gustado las actividades!
Os mandamos un fuerte abrazo y muchos besos.
BEATRIZ y MERCHE
-------------------------------------------------------------------------------
Benvolgudes famílies:
Esperem que tots i totes estigueu bé. I que seguiu amb ànim
per a fer les noves activitats d'aquesta setmana.
Si teniu alguna consulta o dubte relacionat amb el col·legi
podeu telefonar al 962617305 en horari de 9 a 13 hs.
Us proposem noves idees per a que les aneu fent i aprenent.
Us recordem que seguir un horari i unes rutines a casa afavoreix l'organització
del dia, i trobar moments adequats per a fer les activitats i gaudir-les.
PER A COMENÇAR
-La cançó de la
PRIMAVERA: PRA PRE PRI
La cantarem!
I ara anem a palmear les síl·labes de PRIMAVERA i les
expliquem. Quants colps de veu té?
A continuació, prepararem uns paperets on escriurem en cada
trosset una de les lletres de PRIMAVERA. I jugarem a ordenar-les,
desordenar-les i tornar-les a ordenar per a formar la paraula de nou.
I parlarem de la primavera... què passa a la naturalessa?
Quan isqueu a passejar podeu fixar-vos en les plantes, flors i arbres. Podeu
fer un dibuix amb el títol de la PRIMAVERA.
Continuarem buscant en el calendari quin dia del mes és, dia
de la setmana, temps que fa, i dir el refrany que vam aprendre la setmana
passada..
Escrivim tots els dies la data llarga amb lletres i la data
amb números ( DILLUNS 11 de Maig de 2020/11-5-2020)
HÀBITS D'HIGIENE I AUTONOMIA PERSONAL
Teniu tests amb plantes a casa? Si no teniu, podeu plantar. I
us proposem ser els encarregats/as del seu reg i cura!
Mirar el vídeo Al MEU
JARDÍ:
PER A JUGAR
- Podem confeccionar
un MEMORY. És molt fàcil ! Només es tracta de fer uns trossets de paper en
quantitat parell. Per exemple 12 trossets. I dibuixar en dos trossets la
mateixa figura en color i grandària. Per exemple, cercles, quadrats, triangles,
rectangles, ovals, i cors. Posar-los boca avall, i a jugar! Ja sabeu que guanya
qui faça més parelles de figures.
També es pot fer amb lletres, números o paraules!
I ací un joc de JCLIC de la PRIMAVERA amb puzzles, sopa de
lletres i més.
https://clic.xtec.cat/projects/estacio2/primaver/jclic.js/index.html
EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL
Escoltarem paraules de la primavera i les repetirem oralment.
I a endevinar… Què serà ?
EXPRESSIÓ PLÀSTICA
Desenvoluparem la creativitat… dibuixem o fem flors, animals, arbres,… amb els materials que tinguem a casa. Segur
que quedaran preciosos !
LECTO-ESCRIPTURA
- Aquesta setmana treballarem la lletra T/t. A qui coneixes
que tinga la ”T” en el seu nom ?
-Fer el so de la T( Amb el gest de la teulada col·locant una
mà en vertical i l'altra damunt en horitzontal)
- Afegir les
vocals i repetir: TA, TE, TI,TO,TU
- Dir paraules
que comencen per eixes síl·labes.
- Dibuixar en
gran una T majúscula i una altra una minúscula i decorar-les.
- Buscar en
contes, revistes, diaris, etiquetes d'aliments...la lletra T
- Practicar la
grafia ( pujar, baixar i teuladeta )
- Escriure en
majúscules i/o minúscules les paraules: TAULA, MOTO, PILOTA, MALETA,
Escriure al dictat algunes paraules amb T.
JOC AMB LA T:
https://clic.xtec.cat/projects/llevant/llevant_t/jclic.js/index.html
I llegim :
- EL NOM PROPI I DE FAMILIARS I AMICS/AS: Continuem
practicant en minúscula. A poc a poc,
anirem millorant.
Conte a casa: EL VIATGE DE LA POMA
Ja sabeu, continuem fent lectura, preguntes i respostes de
comprensió, escriure el títol, i fer un dibuix o manualitat relacionat amb la
història.
-A quins animals ha conegut la poma ? A on ha anat ? On
t'agradaria viatjar a tu?
LÒGICA-MATEMÀTICA
QUANTIFICADORS: Repassar la grafia dels números.
Aquesta setmana podem
escriure el número de telèfon dels nostres amics, avietes…Fer una xicoteta
agenda telefònica. No us oblideu de cap!
I comptarem:
https://clic.xtec.cat/projects/comptar/jclic.js/index.html
Practicarem la suma :
ELS ORDINALS: “QUAN
LES OQUES VAN AL CAMP “
-Fer diverses files amb objectes, joguets… i assenyalar el
primer, segon i tercer de cada fila.
LATERALITAT:- Dibuixar les dues mans. Pintar la mà dreta d'un
color (o puntejar, fer línies, cercles…) i l'esquerra amb un altre color.
JOC “CAP A ON”: https://clic.xtec.cat/projects/capaon/jclic.js/index.html
PSICOMOTRICITAT
CANÇÓ DRETA-ESQUERRA
IOGA ¨ GANA EL QUE MÉS ES DIVERTEIX ¨
ACTIVITATS MUSICALS:
Projecte “L'aigua “
Buscarem on hi ha aigua a la nostra casa. Farem un dibuix i
posarem el nom del lloc.
Saps com arriba l'aigua a la teua casa?
VÍDEO:
Esperem que us hagen agradat les activitats!
Us enviem una forta abraçada i molts besets.
BEATRIZ i MERCHE
No hay comentarios:
Publicar un comentario