RUTINAS
Las rutinas escolares, podemos continuar haciéndolas igual Cantante las canciones
asociadas a esta rutina y que ellos saben: bon día, los días de la semana, canciones de la
primavera, sol solet...
Actividades de calendario:
Cambio de mes, mayo y un refrán asociado tipo “Maig arribat, un jardí a cada
Rodear el día, diremos día de la semana, número de día, el mes.
Miramos el día que hace y que lo dibujen en el calendario, un sol, una nube , viento…
Cantar alguna canción como: sol sol et, xip xap cauen gotes, que llueva que llueva…
Recordamos el nombre de nuestros compañeros, podemos escribir los que empiezan
por una letra determinada (algunos podrán hacerlo solo a otros los tendremos que ayudar
(cada uno tiene un ritmo), bien fonema a fonema o escribiendo el nombre y que lo copian.
También podemos aprovechar este momento del día para hablar de sus
sentimientos y emociones. Que identifiquen cómo es sienten a partir del cuento trabajado
en clase, el monstruo de colores, para saber si están alegres, tristes, enfadados, en
calma...
TAREAS ESCOLARES
Esta semana vamos a continuar aprendiendo sobre los delfines en dos aspectos
muy importantes: ¿cómo nacen? Y ¿qué comen?
* Actividades del proyecto:
NACIMIENTO DE UN DELFÍN
Antes de em pezar, estableceremos una charla con ellos. Que nos cuenten como
piensan que nace un pájaro, un perro, un pez, una mosca y otros animales que se nos
vayan ocurriendo y lo vamos anotando. También podemos preguntarles sobre cómo
piensan que nacieron ellos y ellas. Después le preguntaremos como piensan que nace un
delfín.
Aquí tenéis vídeos sobre el nacimiento de un delfín, buscando, podéis encontrar
muchos más por Internet.
Hacer preguntas relacionada s con los vídeos, cuanto tiempo dura el embarazo,
mas o menos que el de una persona, cómo nace, si ha nacido de un huevo o ha nacido
de su mamá. Les comentaremos que los animales que nacen de huevos se llaman
ovíparos, y los que nacen directamente de su ma má se llaman vivíparos. Podéis
aprovechar para enseñarles ecografías de ellos cuando estaban en la tripa o de las
mamás embarazadas y contarles cómo fue el día de su nacimiento.
Actividades:
Se pueden dibujar los animales, recortarlos y pegarlos en el
lugar de la lista que le corresponde y ayudarles a escribir el nombre de los
animales para trabajar lectoescritura.
- Pueden utilizar juguetes
de animales que tengan en casa para clasificarlos en ovíparos o vivíparos.
- Escribir nombres de animales en una hoja y intenten
adivinar el animal que es, para ello tenemos que ayudarlos haciendo el sonido
de la primera letra, luego la segunda...
- Decir los animales
que empiezan por una letra determinada.
- Cual tiene el nombre mas largo, mas corto…
- Adivinanzas tipo: tiene
4 patas, es ovíparo, salta mucho…
ALIMENTACIÓN DEL DELFÍN
Para saber qué comen los delfines
podéis ver este vídeo:
¿Os habéis fijado bien? ¿qué comen?
Exacto… ¡peces!
Los delfines se alimentan
principalmente de peces. En realidad no son cazadores, sino más bien parecen
estar contentos con la especie más abundante y disponible para ellos. Su comida
en su hábitat natural suele depender de la zona en la que estén viviendo, así
como la época del año. Regularmente se alimentan con especies de peces,
calamares y pulpos.
Técnicas sofisticadas de caza
Los delfines, cuando realizan la búsqueda de los alimentos,
emiten ondas sonoras que se reflejan en los peces, actuando como eco de radar y
dejando que los delfines sepan exactamente donde están los peces. Esto se llama
técnica de ecolocalización.
Si
habéis visto la película de “Buscando a Dory” aparece una ballena beluga que
también puede utilizar la ecolocalización aunque al principio cree que no le
funciona.
*
Actividades de matemáticas:
Podemos hacer tarjetas o
cartas con los animales, para el resto de actividades. Os adjuntamos una imagen
por si os sirve de ayuda. Los juegos que podéis hacer con estas imágenes son:
- ¿Cuantos ovíparos tienes? Y ¿Cuántos vivíparos?
- ¿Cuántos ovíparos tienen alas, antenas, 2 patas, 4
patas, no tienen patas, pico…?
- ¿Cuántos vivíparos tiene alas, 4 patas, no tienen
patas,…?
- Hacer sumas con ellos.
- Hacer las cartas dobles y jugar al memori.
- Ponemos tres o cuatro animales, cierran los ojos,
desaparece uno, cual ha sido?
- Recortar de un folio un cuadrado, circulo, triángulo,
rectángulo; les vamos dando órdenes del tipo:
- Pon los animales de dos patas en el triángulo, los de 4
en el círculo, los sin patas en el rectángulo…
- Pon la rana en el triángulo, la rana en el círculo, el
delfín en el cuadrado…
-
Colorea el número de animales que come
el delfín en cada fila:
Actividades de plástica:
Os
proponemos esta actividad con pintura en la que utilizamos los rollos de papel
del wc para hacer las escamas.
Otra
actividad podría ser hacer animales con pintura y las manos. Si no teneis
pintura, se puede dibujar la silueta de las manos con un lápiz y rotulador y
después pintarlo.
*
Trabajo en valores:
Vídeo cuento
«la máquina de los abrazos», en estos días que tanto echamos de menos los
abrazos de nuestros amigos, amigas, abuelos y abuelas, tíos y tías…
ACTIVIDADES LÚDICAS
Por las tardes recomendamos hacer actividades más lúdicas o que implican
movimiento porque gastan energía, algunas ideas son:
- Ahora que podéis salir de casa, aprovechad las tardes para hacer
ejercicio, ir con la bici o el patinete. También podéis salir solo a pasear y
observar cómo ha cambiado la ciudad ahora que es primavera. Buscad hormigas,
insectos, flores... podéis aprovechar para coger palos, hojas, piedrecitas...
para hacer después manualidades a casa.
*
Juegos de experimentación i manipulación:
Cinco
experimentos con globos:
*Juegos
en la cocina
* Juegos de movimiento:
- Baile del Ku
chi chi:
- Juego de imitar animales.
- Guardamos las tarjetas en una bolsa, sacamos uno y nos movemos como el.
*
Actividades de estimulación del lenguaje:
* Praxias
(con los minion)
*
Onomatopeyas
(adivinar els sonidos)
* Rimas con
movimiento
(delfines)
*Otras actividades:
Canciones.
Relajación.
Série dibujos.
Un abrazo muy
fuerte y cariñoso para todos.
ÁNIMO. NOS
QUEDAMOS EN CASA. JUNTOS SOMOS UNO.
Pepa y Laura.
-----------------------------------------------------------
RUTINES
Les rutines escolars, podem
continuar fent-les igual Cantant les cançons associades a aquesta rutina i que
ells saben: bon dia, els dies de la setmana, cançons de la primavera, sol solet
...
Activitats de calendari:
- Canvi de mes, maig i un
refrany associat tipus "Maig Arribat, 1 jardí a cada prat".
- Encerclar el dia, direm dia
de la setmana, número de dia, el mes.
- Mirem el dia que fa i que ho
dibuixin al calendari, un sol, un núvol, vent ...
- Cantar alguna cançó com: sol
solet, xip-xap cauen gotes, que plogui que plogui ...
- Recordem el nom dels nostres
companys, podem escriure els que comencen per una lletra determinada (alguns
podran fer-ho sol a altres els haurem d'ajudar (cada un té un ritme), bé fonema
a fonema o escrivint el nom i que el copien.
- També podem aprofitar aquest
moment del dia per parlar dels seus sentiments i emocions. Que identifiquin com
és senten a partir de l'conte treballat a classe, el monstre de colors, per
saber si estan alegres, tristos, enfadats, en calma ... TASQUES ESCOLARS
Aquesta setmana continuarem
aprenent sobre els dofins en dos aspectes molt importants: com naixen? I què
mengen?
* Activitats del projecte:
NAIXEMENT D'UN DOFÍ
Abans de començar, establirem una xarrada amb ells. Que ens compten
com pensen que naix un ocell, un gos, un peix, una mosca i altres animals que
se'ns vagen ocorrent i l'anem anotant. També podem preguntar-los sobre com
pensen que van nàixer ells i elles. Després li preguntarem com pensen que naix
un dofí.
Ací teniu vídeos sobre el naixement d'un dofí, buscant, podeu
trobar molts més per Internet.
Fer preguntes relacionades amb els vídeos, quant
temps dura l'embaràs, mes o menys que el d'una persona, com naix, si ha nascut
d'un ou o ha nascut de la seua mamà. Els comentarem que els animals que naixen
d'ous es diuen ovípars, i els que naixen directament de la seua mamà es diuen
vivípars. Podeu aprofitar per a ensenyar-los ecografies d'ells quan estaven en la
panxa de les mamàs embarassades i
explicar-los com va ser el dia del seu naixement.
Activitats:
-
Es pot fer un llistat d'animals OVÍPARS i VIVÍPARS:
Es poden dibuixar els animals,
retallar-los i pegar-los en el lloc de la llista que li correspon i ajudar-los
a escriure el nom dels animals per a treballar lectoescriptura.
- Poden utilitzar joguets d'animals que tinguen a casa per a
classificar-los en ovípars o vivípars.
- Escriure noms d'animals en una fulla i intenten endevinar
l'animal que és, per a això hem d'ajudar-los fent el so de la primera lletra,
després la segona...
- Dir els animals que
comencen per una lletra determinada.
- Qual té el nom mes llarg, mes curt...
- Endevinalles tipus: té 4
potes, és ovípar, salta molt...
ALIMENTACIÓ DEL DOFÍ
Per a saber què mengen els
dofins podeu veure aquest vídeo:
Us heu fixat bé? què mengen?
Exacte... peixos!
Els dofins s'alimenten
principalment de peixos. En realitat no són caçadors, sinó més aviat semblen
estar contents amb l'espècie més abundant i disponible per a ells. El seu
menjar en el seu hàbitat natural sol dependre de la zona en la qual estiguen
vivint, així com l'època de l'any. Regularment s'alimenten amb espècies de
peixos, calamars i polps. Pinta o dibuixa els aliments favorits dels dofins
associat a un número:
Tècniques sofisticades de caça
Els dofins, quan
realitzen la cerca dels aliments, emeten ones sonores que es reflecteixen en
els peixos, actuant com a ressò de radar i deixant que els dofins sàpien
exactament on estan els peixos. Això es diu tècnica de *ecolocalización.
Si heu vist la pel·lícula de “Buscant a *Dory” apareix una balena *beluga que també pot
utilitzar la *ecolocalización encara que al principi creu que no li funciona.
* Activitats de matemàtiques:
Podem fer targetes o cartes amb
els animals, per a la resta d'activitats. Us adjuntem una imatge per si us
serveix d'ajuda. Els jocs que podeu fer amb aquestes imatges són:
- Quants ovípars tens? I Quants vivípars?
- Quants ovípars tenen ales, antenes, 2 potes, 4 potes, no tenen
potes, be...?
- Quants vivípars té ales, 4 potes, no tenen potes,...?
- Fer sumes amb ells.
- Fer les cartes dobles i jugar al *memori.
- Posem tres o quatre animals, tanquen els ulls, desapareix un, qui
ha sigut?
- Retallar d'un foli un quadrat, cercle, triangle, rectangle; els
anem donant ordres del tipus:
- Posa els animals de dues potes en el triangle, els de 4 en el
cercle, els sense potes en el rectangle...
- Posa la granota en el triangle, la granota en el cercle, el dofí
en el quadrat…
- Pinta o dibuixa els aliments
favorits dels dofins associat a un número:
Activitats de plàstica:
Us proposem aquesta activitat amb pintura en la qual
utilitzem els rotllos de paper del wc
Una altra activitat podria ser fer
animals amb pintura i les mans. Si no teniu pintura, es pot dibuixar la silueta
de les mans amb un llapis i retolador i després pintar-lo.
* Treball en valors:
Vídeo compte «la màquina de les
abraçades», en aquests dies que tant trobem a faltar les abraçades dels nostres
amics, amigues, avis i àvies, oncles i ties…
ACTIVITATS LÚDIQUES
A les vesprades recomanem fer
activitats més lúdiques o que impliquen moviment perquè gasten energia, algunes
idees són:
- Ara que podeu eixir de casa,
aprofiteu les vesprades per a fer exercici, anar amb la bici o el patinet.
També podeu eixir només a passejar i observar com ha canviat la ciutat ara que
és primavera. Busqueu formigues, insectes, flors... podeu aprofitar per a agafar
pals, fulles, pedretes... per a fer després manualitats a casa.
* Jocs d'experimentació i manipulació:
Cinc experiments amb globus:
*Jocs en la cuina
*Jocs
de moviment
- Ball del Ku chi chi:
- Guardem les targetes en una bossa,
traiem un i ens movem com el.
- Joc d'imitar animals.
*
Activitats d'estimulació del llenguatge:
*Praxias
(amb els minions)
* Onomatopeies
(endevinar els sons)
*Rimes amb moviment
(dofins)
*Altres activitats
Cançons.
Relax.
Sèrie dibuixos.
Una abraçada molt forta i per a tots i totes.
ÀNIM. ENS QUEDEM A CASA.
JUNTS SOM UN.
Pepa i Laura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario